✅ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ
Стимулюйте доброзичливу взаємодію:
-
Щодня включайте в режим дня ігри-партнерства: парні ігри, «знайди собі друга», «зроби комплімент», «подаруй усмішку».
-
Заохочуйте дітей звертатися один до одного по імені, вживати слова ввічливості.
Використовуйте рольові та театралізовані ігри:
-
Підбирайте сюжети, що потребують спільного вирішення проблеми (магазин, лікарня, школа).
-
Чергуйте ролі та вчіть дітей домовлятися про розподіл.
Навчайте вирішенню конфліктів:
-
Створіть куточок емоцій або «куточок миру», де діти можуть заспокоїтися або обговорити суперечку.
-
Впроваджуйте вправи: «Що робити, коли хтось образив?», «Як можна примиритися?».
Формуйте емоційний словник:
-
Вводьте щоденні міні-обговорення: «Як ти сьогодні почуваєшся?», «Що тебе засмутило/порадувало?».
-
Використовуйте картинки, казки, ляльки для розпізнавання емоцій.
Організовуйте командну діяльність:
-
Залучайте до проєктів або завдань, які потребують об'єднання зусиль (створення колажу, побудова з конструктора, прибирання ігрової зони).
Використовуйте метод позитивного підкріплення:
-
Хваліть конкретні прояви дружності, підтримки, допомоги («Ти молодець, що поділився!»).
✅ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ
Показуйте приклад конструктивної взаємодії:
-
Спілкуйтеся з дитиною та іншими членами родини спокійно, з повагою.
-
Уникайте крику та осуду — модель батьківської поведінки наслідується дітьми.
Розвивайте вміння ділитися та чекати:
-
У спільних іграх із дитиною вчіть її поступатися, домовлятися, змінювати правила.
-
Обговорюйте почуття дитини у складних ситуаціях: «Ти засмутився, бо хотів першим, так?»
Підтримуйте спілкування з іншими дітьми:
-
Створюйте ситуації, де дитина може взаємодіяти з ровесниками: спільні прогулянки, гуртки, свята.
-
Після взаємодії обговорюйте разом: що вдалося, що було складно, як можна було вчинити інакше.
Навчайте емоційної грамотності:
-
Читайте казки з моральною проблематикою, обговорюйте поведінку персонажів.
Немає коментарів:
Дописати коментар